Etap 5: Orłowiec – Przełęcz Puchaczówka

Charakterystycznym miejscem w Orłowcu jest skrzyżowanie szlaku z drogą asfaltową przy kościele. Stąd ruszamy drogą w dół wioski.

GSS etap 5-0001 Kościół Orłowiec01. Kościół św. Sebastiana

GSS etap 5-02 Orłowiec - Wojtówka02. Po przejściu ok. 1400 m skręcamy z asfaltu w lewo - w szeroką szutrową drogę. Szlak powoli nabiera wysokości.

GSS etap 5-03 Wojtówka03. Docieramy do pierwszych zabudowań Wojtówki. W tej niewielkiej wiosce również możemy skorzystać z noclegów w agroturystykach.

Idąc skrajem lasu, dochodzimy do asfaltowej drogi. Przechodzimy przez mostek i tuż za nim skręcamy w lewo. Tutaj trzeba uważać - ścieżka przez łąkę jest niewyraźna. Po dojściu do lasu wspinamy się na Przełęcz Pod Konikiem.

GSS etap 5-04 zejście z rzełęczy pod Konikiem04. Z Przełęczy Pod Konikiem schodzimy ścieżką przez bukowy las. Szlak początkowo biegnie płasko, z czasem coraz bardziej traci wysokość.

GSS etap 5-05 Masyw Śnieżnika i Ladek Zdrój05. Po wyjściu z lasu ukazuje się piękna panorama Masywu Śnieżnika.

GSS etap 5-06 Masyw Śnieżnika06. Masyw Śnieżnika.

Po kilku minutach dochodzimy do pierwszych zabudowań Lądka-Zdroju, przy ulicy Wiosennej. Dalej szlak prowadzi szosą w kierunku centrum miasta. Przechodzimy przez most nad Białą Lądecką i docieramy do Rynku.

GSS etap 5-09 Rynek Lądek Zdrój07. Kamienice w Rynku

GSS etap 5-07 Figura Trójcy św Lądek
08. Figura Trójcy Świętej w Rynku

GSS etap 5-08 Ratusz Lądek Zdr

09. Ratusz

GSS etap 5-10 Rynek Lądek Zdrój

10. Podcienia na lądeckim Rynku

Szlak przechodzi przez zachodnią pierzeję Rynku omijając większość zabytków i uzdrowiskową część miasta. Jeśli mamy więcej czasu, warto zatrzymać się tu na dłużej i zwiedzić miasto i jego najbliższe okolice. Więcej w zakładce "MIEJSCOWOŚCI" po prawej stronie.

Opuszczamy Rynek. Idziemy ponad kilometr ulicą Kłodzką. Za dawnym dworcem PKP i stacją benzynową skręcamy w lewo, przecinając stare tory. Asfaltowa wąska droga po pewnym czasie przechodzi w utwardzoną drogę polną.

Szlak prowadzi na przemian skrajem lasu i łąkami, mijając po drodze ciekawą zabytkową kapliczkę.

GSS etap 5-14 Przeł Farna Lgota11. Kapliczka domkowa na Przełęczy Farna Lgota.

GSS etap 5-15 Droga do Kątrów Bystrzyckich12. Ścieżka w kierunku Kątów Bystrzyckich delikatnie nabiera wysokości.

GSS etap 5-16 kapliczka przed Kątami Bystrzyckimi13. Kapliczka przed Kątami Bystrzyckimi

GSS etap 5-17 droga do Kątów Bystrzyckich14. Prawie cały odcinek szlaku pomiędzy Lądkiem a Kątami Bystrzyckimi pokrywa się ze ścieżką rowerową.

GSS etap 5-18 Kąty Bystrzyckie15. tuż przed Kątami Bystrzyckimi.

GSS etap 5-19 Kościół Kąty Bystrzyckie16. Widok na wieżę kościoła w Kątach Bystrzyckich.

Szlak stromo schodzi do wioski. Dochodząc do asfaltowej drogi skręcamy w lewo. Warto jednak udać się w przeciwnym kierunku, do oddalonego o kilkadziesiąt metrów kościoła św. Katarzyny Aleksandryjskiej. Wnętrze kościoła zdobią średniowieczne malowidła odkryte podczas remontu w 2000 roku. Więcej informacji w zakładce "MIEJSCOWOŚCI" po prawej stronie.

GSS etap 5-20 Kościół Kąty Bystrzyckie17. Kościół św. Katarzyny Aleksandryjskiej w Kątach Bystrzyckich.

GSS etap 5-27 freski wewnątrz kościoła18. Średniowieczne freski wewnątrz kościoła.

Idziemy przez wioskę asfaltową drogą ok. 600 m. Powyżej ostatnich zabudowań szlak wchodzi do lasu i powoli nabiera wysokości.

GSS etap 5-28 szlak powyżej Kątów Bystrzyckich19. W kierunku Przełęczy pod Chłopkiem prowadzi szeroka leśna droga.

GSS etap 5-29 do Przełęczy Pod Chłopkiem20. Trawers góry Chłopek.

GSS etap 5-30 do przełęczy Pod Chłopkiem21. Szlak w okolicy Chłopka.

GSS etap 5-31 Przełęcz Pod Chłopkiem22. Znaki na Przełęczy Pod Chłopkiem

GSS etap 5-32 szlak w okolicy Wilczyńca23. Na Przełęczy Pod Chłopkiem GSS łączy się z zielonym szlakiem i stromą ścieżką wspina się w okolice szczytu Wilczyńca.

GSS etap 5-33 szlak w okolicy Wilczyńca24. Trawers Wilczyńca.

GSS etap 5-34 widok z okolic Wilczyńca na Masyw Śnieżnika25. Schodząc z Wilczyńca opuszczamy las. Pojawiają się pierwsze widoki na Masyw Śnieżnika.

GSS etap 5-35 w okolicy Pasiecznika26. Łąkami podchodzimy do rozległego wypłaszczenia w okolicy wzniesienia Pasiecznik.

GSS etap 5-36 widok z Pasiecznika na Czarną Górę27. Z Pasiecznika schodzimy prosto do Przełęczy Puchaczówka.

GSS etap 5-37 stara bacówka na Przełęczy Puchaczówka28. Mijamy starą bacówkę.

GSS etap 5-38 Czarna Góra i Przełęcz Puchaczówka29. Widok na Przełęcz Puchaczówkę i Czarną Górę.

GSS etap 5-39 Widok z Przełęczy30. Widok z przełęczy na dolinę Konradowskiego Potoku.

Na Przeł. Puchaczówka znajduje się niewielki parking. Dochodząc do serpentyn drogi asfaltowej mijamy kapliczkę i wspinamy się przez łąkę, by dotrzeć ponownie do szosy. Tutaj, przy węźle szlaków GSS zaczyna strome podejście na Czarną Górę.

Idąc dalej szosą żółtym szlakiem w kierunku opuszczonej wioski Biała Woda, po kilkuset metrach dochodzimy do bacówki. Można tu kupić góralskie sery, napić się świeżej żętycy lub piwa.

GSS etap 5-40 Bacówka pod Czarną Górą31. Bacówki

MAPA ETAPU 5

Naszczytach.pl - SKLEP MIŁOŚNIKÓW GÓR
Krajobrazy górskie na płótnie, plakaty, fototapety, koszulki, bluzy, kubki i torby - wszystko z górskimi motywami!

TUTAJ KUPISZ KUBKI Z MOTYWEM GSS:

INFORMACJE PRAKTYCZNE

CZASY PRZEJŚĆ:

ETAP 5 - DYSTANS 19,8 km

CZAS PRZEJŚCIA: 6:26 h

SUMA PODEJŚĆ: 871 m
SUMA ZEJŚĆ: 467 m

DYSTANS OGÓŁEM (Pudnik PKP - Przełęcz Puchaczówka)
125,7 km / 37:02 h

Sienna

Noclegi Sienna

MAPY I PRZEWODNIKI

Turysto, pamiętaj! Na szlaku bezpieczniej z mapą drukowaną. Przyda się w każdych warunkach, szczególnie w chwili, gdy z mapą w smartfonie znajdziesz się poza zasięgiem sieci!